کد خبر: 1217860
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آیت الله نوری همدانی:
دشمنان تلاش می‌کنند انتخابات را تحریم کنند، اما مردم با حضور خود حماسه دیگری خلق و دشمنان را ناامید می‌کنند. 
آیت الله نوری همدانی در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه شرایط فعلی کشور و منطقه را حساس دانست و افزود: تمام دشمنان دست در دست هم نهاده‌اند تا انتخابات را تحریم کنند، اما مردم ما با در نظر گرفتن این شرایط با حضور خود حماسه دیگری خلق و دشمنان را ناامید می‌کنند. ان‌شاءالله با انتخاب افراد اصلح و متخصص و متدین مشکلات موجود از جمله مسائل فرهنگی و اقتصادی را حل خواهند کرد. نوری همدانی با بیان اینکه امروز عده‌ای زبان دشمن در داخل شده‌اند و همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند و حرکت بزرگ امام راحل را زیر سؤال می‌برند گفت: حرکت امام که متکی بر خدا و اخلاص خود ایشان و حمایت مردم بود ماندگار خواهد بود. این مرجع تقلید ضمن محکوم کردن بعضی از حملات به امام و کار ایشان، افزود: اگر جاهلانه سخن می‌گویند باید در یک فضای علمی و منطقی پاسخ داد و روشنگری کرد، اما اگر دنبال فتنه هستند باید برخورد نمود. وی افزود: بنده هم معتقدم کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، اما مگر می‌شود این همه خدمت و پیشرفت را نادیده گرفت و سیاه نمایی کرد و با دروغ و اهانت و تهمت همه چیز را کتمان کرد و افکار عمومی را دچار تردید کرد. 
 
پیش بینی علی مطهری  مشارکت از دوره گذشته بالاتر خواهد بود
نامزد انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: نظرسنجی‌ها حکایت از این مهم دارد که مشارکت مردم در انتخابات از دوره گذشته بالاتر خواهد بود. 
علی مطهری در نشست خبری روز گذشته که با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: به خاطر حوادث سال‌های گذشته، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان مهم تلقی می‌شود و حامل پیامی برای دنیا خواهد بود و شرایط دنیا و منطقه و جهان به‌گونه‌ای است که دنیای شرق و غرب نگاه به انتخابات ایران دارد؛ لذا باید توجه ویژه‌ای به انتخابات پیش رو داشته باشیم؛ صرف نظر از اینکه چه گروهی پیروز میدان هستند. این نامزد انتخاباتی افزود: حجاب مسئله اول کشور ما نیست و مردم به خاطر ایمان و اعتقادی که به اسلام دارند، حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و این موضوعی نیست که ما بخواهیم کشور را درگیر آن کنیم و نظام هم قائل به آن نیست. ما در کشور پدیده بی‌حیایی نداریم البته برخی افراد هنجارشکن هستند. 
مطهری در ادامه گفت: فهرست صدای ملت یک فهرست مستقل است و وابستگی به اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد و از همه جناح‌ها در این فهرست حضور دارند و تکمیل فهرست با مشورت هیچ یک از این گروه‌ها نبود و برای حمایت با هیچ گروهی صحبت نکردیم. هرکس بخواهد می‌تواند از این فهرست حمایت کند. وی درباره میزان مشارکت، بیان داشت: قرائن نشان می‌دهد که مشارکت زیاد بالا نیست، اما نظرسنجی‌ها حکایت از این مهم دارد که مشارکت مردم در انتخابات از دوره گذشته بالاتر خواهد بود، اما اینکه ۷۰ درصد مشارکت داشته باشیم، بعید به نظر می‌رسد. داوطلب انتخابات مجلس تصریح کرد: هیچ وقت نباید دست از حمایت از انقلاب برداریم و می‌توانیم این کاستی‌ها را جبران کنیم. باید کار‌های مثبت هم دیده شود و نباید نسبت به شرایط، سیاه‌نمایی شود؛ عظمت ایران را در منطقه ببینید. به عنوان مثال برای تصمیم‌گیری برای غزه نمی‌توانند نظر ایران را نداشته باشند و جایگاه ایران در دنیا و منطقه مهم است. 
 
بیانیه تبیینی شورای ائتلاف
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی درباره فهرست مشترک نامزد‌های این شورا با جبهه پایداری بیانیه‌ای منتشر کرد. 
در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: در تنظیم این فهرست سعی بر این بوده است تا از میان بیش از ۱۲۰۰ نفری که به حضور در این فهرست اظهار تمایل کرده بودند زنان و مردانی مؤمن و متعهد، سختکوش و دانشمند، پاکدست و پرکار و دلسوز و مردمی و دارای شخصیت اخلاقی و متین و به دور از افراطی‌گری زیان‌مند برای معرفی به شما برگزیده شوند. بعضی از خصوصیات و امتیازات این فهرست از این قرار است:
۱- بیست و چهار نفر از ۳۰ نفر دارای درجه دانشگاهی دکتری هستند که اکثر آنان یا هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند یا سابقه تدریس دارند و بعضی نیز استاد نمونه بوده‌اند. 
۲- در این ۳۰ نفر، شش زن حضور دارند و میانگین سنی کل نامزد‌ها ۴۲ سال است که هشت سال جوان‌تر از فهرست خود ما در مجلس یازدهم است. 
۳- طیف تخصص‌های نامزد‌های معرفی‌شده بدین شرح است: علوم سیاسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، سیاستگذاری فرهنگی، مدیریت استراتژیک، پزشکی و داروسازی و فناوری‌های دارویی، مهندسی سیستم‌های انرژی، مطالعات زنان و خانواده، فلسفه تطبیقی، حقوق، دفاعی و امنیت ملی و فیزیک هسته‌ای. 
علاوه بر این هر چهار روحانی این فهرست، علاوه بر تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی در حد دکتری برخوردارند. 
۴- در این فهرست یک نفر به شهرری و یک نفر به اسلامشهر (با معرفی شورا‌های ائتلاف این دو شهرستان) اختصاص داده شده است. 
۵- در ۳۰ نفر نامزد‌های معرفی شده از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری، ۱۰ نامزد وجود دارند که به خانواده معظم شهدا اعم از پدر شهید، فرزند شهید (۳ نفر) و برادر شهید تعلق دارند و سردارانی مانند آقای محمدباقر قالیباف و سردار محمد کوثری و نیز شماری از ایثارگران و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس حضور دارند. 
۶- از ۳۰ نفر نامزد معرفی‌شده، ۱۶ نفر سابقه نمایندگی مجلس را دارند؛ بدین ترتیب، فهرست پیشنهادی مجموعه متوازنی از جوانی و تجربه است. 
امیدواریم نامزد‌های مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری مانند انتخابات دوره قبل مورد توجه و محل اعتماد شما واقع شوند و با حضور پرشور شما مردم در روز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ پای صندوق‌های رأی، مجلسی در خور شأن ملت بزرگ ایران تشکیل شود که بتواند با قانونگذاری سنجیده و دقیق به دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم مدد رساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار